Ana Sayfa Sağlık 29 Haziran 2021

Hamilelikte kaçınılması gereken 14 gıda

Hamilelik sırasında, hayat şeklinde birtakım değişiklikler ve ayarlamalar yapılmalıdır, zira bu devirde bedenin yanlışsız çalışması için ilgilenilmesi ve dikkate alınması gereken farklı muhtaçlıkları doğar. Bu değişikliklerden biri diyettedir, zira plasentayı geçen ve bebeği etkileyebilecek ziyanlı mikroorganizmalar içerme mümkünlüğü daha yüksek olan ve bu etapta önerilmeyen kimi besinler vardır.

Bebek bekleyen annelerin duyacağı birinci ve en değerli şeylerden biri hamilelikleri sırasında yiyemeyecekleri şeylerdir. Zevklerinizi denetim etmek biraz sıkıntı olabilir fakat düzgün haber şu ki, yiyemediklerinizden çok yiyebileceğiniz şeyler var. Hamilelik devrinde annelerin yemek konusunda daha dikkatli olmaları gerekir.

Annelerin tükettiği besinler çocuğun sıhhatini direkt etkileyebilir. İşte hamilelikte yasak olan ve bebeğinize ziyan verebilecek 14 besin:

ÇİĞ SÜT

Çiğ süt, ziyanlı bakterileri öldürmek için pastörize edilmemiş inek, koyun yahut öteki rastgele bir hayvanın sütüdür. Çiğ süt Salmonella, E. coli, Listeria, Campylobacter ve besin kaynaklı hastalık yapan birçok tehlikeli bakteriler taşıyabilir. Bu bakteriler çiğ sütte ve çiğ sütten yapılmış eserlerde bulunabilir. Unutmayın ki çiğ süt kaynatmak her vakit yetmeyebilir, bilhassa hamilelik periyodunda inançlı olmasını sağlamanın tek yolu pastörizedir.

PASTÖRİZE EDİLMEMİŞ SÜT ESERLERİ

Çiğ süt üzere pastörize edilmemiş süt eserleri de listeria içerebilir, bu nedenle hamilelik devrinde her süt eserinin etiketinde pastörize sütten yapıldığının belirtildiğinden emin olunmalıdır. Gebe bayanlar, çiğ sütte bulunabilen ve düşük, erken doğum, enfeksiyon yahut yenidoğanın vefatına yol açabilen protein açısından güçlü besinlerde yaygın olarak bulunan Listeria bakterisinin neden olduğu listeriosis için önemli risk altındadır. Pastörize edilmemiş süt eserleri, yoğurtlar, kremalar, dondurma yahut donmuş yoğurt ve yumuşak peynirler üzere sütten elde edilen eserlere dikkat edilmelidir.

PASTÖRİZE EDİLMEMİŞ YUMUŞAK PEYNİRLER

Pastörize edilmemiş süt eserleri üzere, bilhassa yumuşak peynirlere de listeriosis riskinden ötürü dikkat edilmelidir. Eserlerin hamilelik devrinde inançla tüketilmesi için pastörize sütle yapıldıkları etiketini taşımaları gerekir ve sahip oldukları ambalajlarından kuşku edilen eserler katiyetle tüketilmemelidir.

ROKFOR PEYNİRİ

Rokfor peyniri, yumuşak bir beyaz peynir çeşididir ve hamilelik devrinde tüketilmesi önerilmez. Zira gebelik sırasında bakterilerle kontamine olma riski taşırlar. Kaşar peyniri, parmesan ve mozzarella üzere sert ve yarı sert peynirlerin tüketimi hamilelikte inançlıdır. Krem ​​peynir üzere sürülebilir peynirler ve süzme peynir de tüketilmesi inançlı kabul edilir.

ÇİĞ BALIK

Çiğ balık ve/veya tütsülenmiş balık ve kabuklu deniz eserlerinden yapılan yiyeceklerin, pişmiş balıktan yapılan yiyeceklere nazaran parazit yahut bakteri içerme mümkünlüğü daha yüksektir. Çiğ ve/veya tütsülenmiş balık ve kabuklu deniz eserleri güzel pişmiş olmadığı için Listeria riski taşırlar. Suşi, somon füme, balık carpaccio, üzere besinlerden uzak durulmalıdır.

ÇİĞ DENİZ ESERLERİ

Gebe bayanlar, anisakis riski nedeniyle karides, istiridye ve midye üzere çiğ yahut az pişmiş kabuklu deniz eserleri yemekten kaçınmalıdır. Ayrıyeten, böbrek işlev bozukluğuna neden olabilecek bir metal olan yüksek oranda kadmiyum içerdiğinden, karides bilhassa önerilmez.

BÜYÜK BALIKLAR

Hamilelikte balık tüketimi, omega 3 ve omega 6 yağ asitleri üzere besinler nedeniyle uygun olsa da çok yüksek seviyede cıva içerdikleri için bu kademede kaçınılması gereken kimi balık çeşitleri vardır. Kaçınılması gereken büyük, yüksek cıvalı balıklar ortasında okyanuslarda yaşayan ton balığı, kılıç balığı, Kral Uskumru ve turna bulunur. Balık tüketmeye devam etmek ve hamilelik sırasında sağlayabileceği tüm yararları elde etmek için somon, sardalya, hamsi, alabalık, ve konserve ton balığı üzere inançlı ve düşük civalı seçenekler tercih edilebilir.

ÇİĞ YAHUT AZ PİŞMİŞ ETLER

Hamilelik sırasında, yemek pişirme sürecinin yanlışsız yapılması son derece kıymetlidir. Düzgün pişirmemek, birçok hayvanın çiğ etinde ve enfekte olmuş bir kedinin dışkısında bulunan toksoplazma gondii ismi verilen bir parazit olan toksoplazmoz riskini taşır. Verebileceği ziyanlardan kimileri; erken doğum, düşük doğum yükü, ateş, sarılık, retinada anormallikler, zihinsel gelişimde gecikme, nöbetler, olağandışı baş büyüklüğü ve beyinde kireçlenmelerdir. Tüm kırmızı ve beyaz etler güzel pişirilmiş olarak tüketilmelidir.

ÇİĞ YAHUT AZ PİŞMİŞ YUMURTA

Bilhassa çiğ kümes hayvanlarında bulunan salmonella bakterilerinin yanı sıra çiğ yahut az pişmiş et ve yumurtaların neden olduğu mümkün salmonelloz riski nedeniyle çiğ yumurtalardan kaçınılmalıdır. Bedene girerse, dehidratasyon, bakteriyemi, reaktif artrit yahut Reiter sendromu ve menenjite neden olabilir. Unutulmamalıdır ki yalnızca çiğ yumurtanın kendisi değil, hazırlanırken çiğ yumurta kullanılan ve sonradan pişirilmeyen yiyeceklerden de kaçınılmalıdır.

YIKANMAMIŞ SEBZELER

Sebzeler hamilelik sırasında sağlıklı beslenmenin kıymetli bir modülü olsa da, tüketmeden evvel onları yanlışsız biçimde hazırlamak kıymetlidir. Bu hazırlık, toksoplazmoz ile muhtemel kontaminasyonu önlemek için onları uygunca yıkamayı içerir, zira bu toksik husus, yetiştirildikleri toprakta mevcut olabilir. Ayrıyeten çiğ etlerle temastan kaçının ve mutfak gereçlerini kullandıktan sonra güzelce temizleyin.

ÇİĞ FİLİZLER

Sıhhate çok yararlı olmalarına karşın, hamilelik sırasında makul tedbirler almalı ve tercihen çiğ filizlerden kaçınmalıyız, zira geliştikleri şartlar nedeniyle E. Colli ve Salmonella üzere bakterilerle kontamine olmaya eğilimlidirler. Yonca, turp, soya fasulyesi üzere filizleri tüketmenin daha inançlı bir yolu, mevcut olabilecek muhtemel bakterileri yok etmek için onları pişirmektir.

PAKETLİ SANDVİÇLER

Gebe bayanlar sebzeler, yumurta, et, söğüş, balık ve türevlerini ihtiva eden paketlenmiş endüstriyel sandviç üzere hazır besinlerden kaçınmalıdır.

KAHVE

Öte yandan, hamilelikte çok kafein tüketmek, düşük ve erken doğum riskinin artmasıyla bağlantılıdır. Dünya Sıhhat Örgütü, gebe bayanlarda azamî kahve tüketimini günde 300 miligram olarak belirlemiştir. Uzmanlar, bu ölçünün olabildiğince azaltılmasını ve gebe bayanlara günlük kafein alımını 200 miligramdan az ile sınırlamalarını tavsiye ediyor. Bu, günde bir su bardağına yahut iki küçük fincana eşittir, lakin yakın tarihli bir çalışma, inançlı kabul edilen ölçülerde bile kafeinin bebeğin doğum tartısını etkileyebileceğini göstermektedir. Çikolatada ve birtakım alkolsüz içeceklerde de kafein bulunduğunu unutmayın.

ALKOL

Ve natürel ki, bir besin olarak kabul edilemez, lakin hamilelikte alkol muhakkak yasaktır. İnançlı bir en az ölçü olmadığından, alkolden büsbütün kaçınmak en güzelidir. Annenin içtikleri bebeğe geçer ve hamilelikte alkol kullanımı zeka geriliğinin genetik olmayan en yaygın nedenidir. Hamilelik sırasında bir damla alkol içmek bile bebeğe büyük ziyanlar verebilir.

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

İlginizi çekebilir

MESAM seçimi mahkemelik oluyor

MESAM seçimi mahkemelik oluyor

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site by Uzman Tescil