Ana Sayfa Sondakika 30 Haziran 2021

Kanal İstanbul için temel atma günü geldi

Gemi trafiğinde tonajlardaki artış, gemi boyutlarının büyümesi, akaryakıt ve tehlikeli hususları taşıyan gemi geçişlerinin fazlalaşması, vakitle İstanbul Boğazı üzerinde baskı oluşturdu.

İstanbul Boğazı’nda su yolu ulaşımını riske eden keskin dönüşler, kuvvetli akıntılar ve transit gemi trafiğiyle dik kesişen kent içi deniz trafiği, alternatif bir geçiş koridorunun planlanmasını mecburî hale getirdi.

Bu nedenlere bağlı olarak hazırlanan Kanal İstanbul projesinin temelleri, bugün birinci köprü için atılacak.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN, TEMEL ATMA MERASİMİNE KATILACAK

Cumhurbaşkanı recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle yapılacak olan temel atma merasimiyle, Kanal İstanbul’a yapılacak olan 6 köprüden birincisine başlanmış olacak.

KANAL İSTANBUL, 45 KİLOMETRE OLACAK

Avrupa Yakası’nda Karadeniz ile Marmara Denizi’nin ortasına yapılacak Kanal İstanbul’un uzunluğu yaklaşık 45 kilometre, taban genişliği asgarî 275 metre ve derinliği 20,75 metre olarak inşa edilecek.

Kanal İstanbul ile “İstanbul Boğazı’nın tarihî ve kültürel dokusunun korunması ve güvenliğinin artırılması”, “deniz trafiğinden kaynaklanan yükün azaltılması”, “Boğaz’ın trafik güvenliğinin ve seyir emniyetinin sağlanması”, “yeni bir milletlerarası deniz trafiğine açık bir su yolunun oluşturulması” ve “olası bir İstanbul zelzelesi dikkate alınarak yatay mimariye dayalı zelzeleye güçlü çağdaş bir yerleşim alanı oluşturulması” amaçlanıyor.

BİRİNCİ KÖPRÜNÜN TEMELİ BUGÜN ATILIYOR

Birinci köprünün temelinin atılmasıyla Kanal İstanbul, fiilen hayata geçirilmeye başlanacak. Köprü, Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü dahil) Projesi Başakşehir-Bahçeşehir-Nakkaş Kesim-08 (bağlantı yolları dahil) işi kapsamında, Sazlıdere geçişini sağlayacak biçimde inşa edilecek.

Ana açıklığı 440 metre uzunluğundaki köprünün, sağ ve solda yer alan 210 metrelik yan açıklıklarıyla uzunluğu 860 metreye ulaşırken, yaklaşım viyadükleriyle toplam uzunluğu 1618 metre olacak.

Eğik askı halat ölçüsü 136 ve ankraj ölçüsü 272 olarak hesaplanan köprü, trafiğe 2×4 şeritli hizmet edecek.

KÖPRÜNÜN TASARIMI

Köprünün platform genişliği ise 46 metre olacak. Gergin eğik askılı köprünün kuleleri, 196 metre yüksekliğe çıkacak.

Kuzey Marmara Otoyolu Kesim-8 kapsamında kanalla kesişen gergin eğik askılı köprünün kulelerinin, daimond formundaki tasarlanması sayesinde kule temelleri bir noktada toplanarak kanalla en az etkileşimi sağlanacak. Kuleler, plan boyutları ve cidar kalınlıkları değişken kutu kesitli iki adet betonarme ayakla teşkil edilecek. Bu ayaklar, tabliye düzeyinde ve dorukta enine kirişler vasıtasıyla birbirlerine bağlanacak.

“KANAL İSTANBUL’U DURDURACAĞIZ”

CHP Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Kanal İstanbul ile ilgili yaptığı açıklamalarında karşı olduğunu belirterek, CHP’nin iktidarı halinde projenin durdurulacağını belirtmişti.

Kılıçdaroğlu, “İktidara geldiğimizde Kanal İstanbul projesini durduracağız. Şirketlerin paralarını asla ödemeyeceğiz. Türkiye’de yatırım yapmalarının önünü keseceğiz. Ne demek Kanal İstanbul? Parayı yatırdığınız an ziyan edeceksiniz. Türkiye’nin ne yararı olacak bu projeden? Stratejik olarak ne çıkarı olacak?” tabirlerini kullanmıştı.

“O KUTLU GÜN GELDİĞİNDE TEK KURUŞ ALAMAZSINIZ”

Âlâ Parti Başkanı Meral Akşener de Kanal İstanbul projesiyle ilgili olarak, “Bu proje milletimizin kutlu iradesine yapılan saygısızlıktır. Bu proje düpedüz soygun planıdır. Boşuna heveslenmeyin, boşuna avuçlarınızı ovuşturmayın. Bu devran dönüyor, birinci seçimde bu iktidar gidiyor, bu saray sefası bitiyor. Şimdiden uyarıyorum, o kutlu gün geldiğinde bir kuruş bile alamazsınız. Sayın Erdoğan ve iktidarına güvenerek sakın ola bu hukuksuzluğa ortak olmayın.” açıklamasında bulunmuştu.

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site apk Uzman Tescil