Ana Sayfa Sondakika 30 Haziran 2021

Kanal İstanbul’un madde madde proje ve hedef aşamaları

Türkiye tarihinin en değerli yatırımlarından ve etraf müdafaaya yönelik en büyük adımlarından biri olan ‘Asrın Projesi’ Kanal İstanbul’un temelleri, bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle atılacak.

İstanbul Boğazı’ndaki gemi tonajlarının artması, gemi boyutlarının büyümesi, riskli keskin dönüşler, kuvvetli boğaz akıntısı, kent içi deniz trafiğiyle kesişen gemi trafiği ve akaryakıt üzere riskli hususların tehlike saçması, Kanal İstanbul Projesi’nin temellerini oluşturdu.

Kentte giderek büyüyen meselelere karşı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın uzmanların takviyeleriyle hazırladığı projede, zelzeleye karşı güçlü, yatay mimarinin baz alındığı yeni yerleşim yerleri planlandı.

KANAL İSTANBUL PROJESİNİN AYRINTILARI

Asrın Projesi olarak tarihe geçecek olan ve yaklaşık 7 yılda tamamlanması beklenen Kanal İstanbul’un her ayrıntısı merak konusu oldu.

İSTANBUL BOĞAZI’NDAKİ GEMİ TRAFİĞİ

Gelişen teknolojiye ve dünya ticaret ağına bağlı olarak yılda 50 binden fazla geminin geçtiği İstanbul Boğazı’nın mevcut trafiği kaldıramaması, Kanal İstanbul’un ışığını yakan en büyük sorun olarak ortaya çıkıyor.

GEÇİŞ GÜZERGAHINDA MECBURÎ PLANLAMA

Gemi geçişine yönelik Montrö Mukavelesi’nin imzalandıǧı 1930’lu yıllarda Türk Boǧazlarından yılda geçen gemi sayısı 3 bin civarındayken günümüzde dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturan etkenler, Istanbul Boǧazı’na alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını mecburî hale getirmektedir.

2070’LERDE 86 BİNE ULAŞACAK

İstanbul Boǧazı’nın günümüzde yaklaşık 50 bin mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındıǧında 2070’li yıllarda 86 bin mertebelerine ulaşacaǧı kestirim edilmektedir.

CAN, MAL VE ETRAF GÜVENLİĞİ

Kanal İstanbul Projesi’nin hayata geçirilmesiyle; Istanbul Boǧazı’ndaki çok baskının azaltılması, olası bir deniz kazası sonrasında yaşanabilecek olayların önlenmesi ve hasebiyle İstanbul Boǧazı’nın seyir, can, mal ve etraf güvenliǧinin saǧlanması Türkiye için olduǧu kadar Türk Boǧazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük ehemmiyet arz etmektedir.

KANAL İSTANBUL’UN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Kanal İstanbul projesi, İstanbul Baoğazı’na alternatif olarak Küçükçekmece-Durusu koridorunda planlanmıştır.

Asgarî taban genişliği 275 metre olarak planlanan Kanal İstanbul 20.75 metre derinliğinde ve 45 kilometre uzunluğunda inşa edilecek.

Projenin temel maksadı başlıklar altında incelendiğinde 8 kıymetli maksat ortaya çıkıyor.

1- İstanbul Boǧazı ve etrafındaki insanların can ve mal güvenliǧinin saǧlanması,

2- Boǧazın tarihî ve kültürel dokusunun güvenliǧinin saǧlanması,

3- İstanbul Boǧazı’nın trafik yükünün hafifletilmesi,

4- Boǧaz giriş ve çıkışındaki beklemelerin azaltılması,

5- İstanbul Boǧazı’ndaki  keskin gemi dönüşleri, sert akıntılar, kent içi deniz trafiği üzere seyir zorlukları,

6- Türkiye’nin global ticarette daha aktif rol oynaması,

7- Milletlerarası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla hisse alınması,

8- Türkiye’nin denizyolu taşımacılıǧındaki rolünün güçlendirilmesi.

MÜHENDİSLİK ÇALIŞMALARI

Projenin mühendislik çalışmaları kapsamında etüt, proje ve danışmanlık hizmetleri işinde, dünyanın önde gelen laboratuvarlarında, ulusal ve milletlerarası firmalarla çalışmalar yürütülmüştür.

Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden alanında uzman akademisyenleriyle gemi navigasyonu, su modelleri, hidrolojik modeller, dalga modelleri, iklim çalışmaları ve taban çalışmaları yapılmış, mühendislik çalışmaları 9 husus altında toplanmıştır.

1- Mevcut Durum Tespiti

2- Kanal Güzergâhı ile Ilgili Çalışmalar

3- Belirlenen Koridorun Saha Incelemesinin/Deǧerlendirmesinin Yapılması

4- Seçilen Koridorun Ayrıntılı Saha Etütlerinin ve Çalışmalarının Yapılması

5- Işletme Senaryolarının Oluşturulması ve Uygulanacak Kanal Genişliǧinin Belirlenmesi

6- Çevresel Tesir Kıymetlendirme Modellerinin Hazırlanması

7- Kanal Ön Projeleri ve Başka Yapılara İlişkin Kavramsal Projelerin Hazırlanması

8- Altyapı Deplasman Teklifleri ve Kavramsal Projelerin Hazırlanması

9- Çevresel Tesir Kıymetlendirme (ÇED) Raporu Hazırlanması

ASYA İLE AVRUPA ORTASINDA KESİNTİSİZ DEMİRYOLU KORİDORİ

YENİ EKONOMİK KORİDOR: KANAL İSTANBUL

ARTAN DENİZ TİCARETİ

ARTAN GEMİ KAPASİTELERİ

BOĞAZDA BEKLEYEN GEMİLER

ARTAN DENİZ TİCARETİ

ARTAN KENTİÇİ DENİZ TRAFİĞİ

AVRASYA’NIN LOKOMOTİFİ: GÜÇLÜ MARMARA

TÜRKİYE’NİN KALKINMA ÜSSÜ: İSTANBUL VADİSİ

İSTANBUL BOĞAZI’NDAKİ RİSKLER

BOĞAZ’DAKİ DENİZ KAZALARI

KIYIYA 300 METRE KALA DURDURULAN GEMİ

KANAL İSTANBUL’UN MÜHENDİSLİK ÇALIŞMALARI

KANAL İSTANBUL VE İSTANBUL BOĞAZI’NIN KIYASLAMASI

KANAL İSTANBUL GÜZERGAHINDAKİ MEVCUT SU YOLLARI

KANAL İSTANBUL CİVARINDA PLANLANAN BARAJ YOLLARI

KANAL İSTANBUL GÜZERGAHINDAKİ ORMAN YERLERİ

KANAL YÜZEYİ VE İNŞAATI

MASTERPLAN VE ULAŞTIRMA YAPILARI

KANAL İSTANBUL’UN EKONOMİK GETİRİSİ

KANAL İSTANBUL’UN MAALİYETİ

 

·IstanbulBoǧazıveçevresindekiinsanlarıncanvemalgüvenliǧininsaǧlanması,

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site by Uzman Tescil