Ana Sayfa Ekonomi 30 Haziran 2021

Sürücülerin en çok muzdarip olduğu konuda düzenleme: Otoyollarda hız limitleri değişiyor

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Heyeti İzleme ve Yürütme Şurası ile Trafik Güvenliği İhtisas Kümeleri Toplantısı’na katıldı. Burada konuşan Bakan Soylu, Türkiye’de trafik kazası ve sonrası ölümlerin 2015 yılında 7 bin 530 iken bunun 2020’de 4 bin 866’ya gerilediğini belirtti.

TRAFİK KAZALARI VE VEFATLAR AZALDI

Bu sayılara bakıldığında 2 bin 664 kişinin hayatta kaldığının görüldüğünü tabir eden Soylu, Türkiye’de nüfusun, şoför ve araç sayısının artmasına karşın trafik kazaları ve ölümlerin azaldığını lisana getirdi. Birleşmiş Milletler (BM) Genel Şurası “2011-2020 ortasında trafik kazalarındaki can kaybını yüzde 50 azaltma” amacı koyduğundan bugüne, dünya nüfusunun yüzde 12 arttığını lisana getiren Soylu, bu süreçte Türkiye’nin nüfusunun da yüzde 11,9 arttığını, buna ülkedeki 5 milyonu bulan yabancıların dahil olmadığını söyledi.

“ELDE ETTİĞİMİZ MUVAFFAKİYET ÖNEMLİ”

Soylu, Türkiye’de şoför evrakı sayısının yüzde 36,4, motorlu taşıt sayısının ise yüzde 49,6 arttığını, Suriye kaynaklı göçün yaşandığını aktararak, “15 Temmuz sonrasında terör, uyuşturucu ve öbür bölgesel meselelerle verdiğimiz çaba ve karşı karşıya kaldığımız yüksek güvenlik maliyetleri de göz önünde bulundurulduğu vakit, trafik kazaları konusunda elde ettiğimiz muvaffakiyet daha manalı ve daha değerli bir hale gelmektedir.” diye konuştu.

TÜRKİYE, MAKSADI TUTTURAN İKİ ÜLKEDEN BİRİ OLDU

Türkiye’nin tüm bu koşullar altında, BM’nin “Can kayıplarında yüzde 50 azalış” maksadını tutturabilen iki ülkeden biri olduğuna vurgu yapan Soylu, bu muvaffakiyetin değerinin altını çizdi. Şoförleri ortalama sürat alışkanlığına sevk etmenin vefat, yaralanma ve sakat kalma oranlarını düşürebileceğini tabir eden Soylu, trafik polislerinin ve jandarma trafik vazifelilerinin yalnızca ceza yazıcı olmadığını, birebir vakitte eğitici ve öğretici bir durum da üstlenmeleri gerektiğini kaydetti.

“HIZ LİMİTLERİ ESNETİLEBİLİR”

Soylu, yol ve araç kalitesinin artması nedeniyle sürat limitlerinin esnetilebileceğini düşündüğünü belirterek, şunları kaydetti: “Trafik kazalarının en kıymetli nedeni hız ancak eski Türkiye değil. Yol standardımız, kalitemiz konusunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız da Karayollarımız da çok uzman. Bizim hız idaremiz 120, ona bir yüzde 10’luk tolerans var, 132 kilometre… Arabalar için 20 kilometreye kadar artırma yetkimiz var. Bu hususta hem yollara hem de standartlara nazaran Karayolları ile trafik bir çalışma yapıyorlar. Bir ölçü artırma konusunda, yeni kara yollarından başlamak suretiyle bir adım atılması üzerine bir çalışma gerçekleştirilmektedir. Elbette ortalama sürat da kendi açısından kıymetli bir anlayış oluşturmaktadır.”

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site apk Uzman Tescil