Ana Sayfa Sondakika 1 Temmuz 2021

Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü’nün temeli atıldı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2011’de açıklanan ve kamuoyunda ‘mega proje’ olarak bilinen Kanal İstanbul projesinde, bugün birinci köprünün inşasına başlandı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve beraberindeki heyet, Sazlıdere Köprüsü’nün temelini atarak Kanal İstanbul projesini fiilen hayata geçirdi.

Ana açıklığı 440 metre uzunluğundaki köprünün, sağ ve solda yer alan 210 metrelik yan açıklıklarıyla uzunluğu 860 metreye ulaşırken, yaklaşım viyadükleriyle toplam uzunluğu 1618 metre olacak.

Eğik askı halat ölçüsü 136 ve ankraj ölçüsü 272 olarak hesaplanan köprü, trafiğe 2×4 şeritli hizmet edecek.

MEGA PROJE KANAL İSTANBUL’UN STARTI VERİLDİ

Köprünün platform genişliği ise 46 metre olacak. Gergin eğik askılı köprünün kuleleri, 196 metre yüksekliğe çıkacak.

Kuzey Marmara Otoyolu Kesim-8 kapsamında kanalla kesişen gergin eğik askılı köprünün kulelerinin, daimond formundaki tasarlanması sayesinde kule temelleri bir noktada toplanarak kanalla en az etkileşimi sağlanacak.

Kuleler, plan boyutları ve cidar kalınlıkları değişken kutu kesitli iki adet betonarme ayakla teşkil edilecek.

Bu ayaklar, tabliye düzeyinde ve dorukta enine kirişler vasıtasıyla birbirlerine bağlanacak.

AMAÇLANAN GAYELER

Avrupa Yakası’nda Karadeniz ile Marmara Denizi’nin ortasına yapılacak Kanal İstanbul’un uzunluğu yaklaşık 45 kilometre, taban genişliği asgarî 275 metre ve derinliği 20,75 metre olacak.

Kanal İstanbul ile “İstanbul Boğazı’nın tarihî ve kültürel dokusunun korunması ve güvenliğinin artırılması”, “deniz trafiğinden kaynaklanan yükün azaltılması”, “Boğaz’ın trafik güvenliğinin ve seyir emniyetinin sağlanması”, “yeni bir memleketler arası deniz trafiğine açık bir su yolunun oluşturulması” ve “olası bir İstanbul zelzelesi dikkate alınarak yatay mimariye dayalı zelzeleye güçlü çağdaş bir yerleşim alanı oluşturulması” amaçlanıyor.

204 AKADEMİSYEN VE UZMANLA ÇALIŞILDI

Kanal İstanbul’un detaylı saha, laboratuvar çalışmaları ve ÇED süreci 2017-2019’da gerçekleştirildi.

Çalışmalardan elde edilen bilgiler ışığında kanal tasarımı tamamlanırken, jeolojik, jeoteknik ve hidrojeolojik etütler ve nümerik modeller sonucu hazırlanan raporlar da ÇED raporuna yer hazırladı.

Bu süreçte tüm görüşler ve tenkitler değerlendirilirken, İnceleme Kıymetlendirme Komitesi (İDK) toplantısı sonrası toplantıya katılan 56 kurum ve kuruluşun görüşleri doğrultusunda çalışmalar olgunlaştırıldı.

1595 sayfalık, ekleriyle 16 bin sayfa olan ÇED raporu, hazırlanan 18 aylık program dahilinde tamamlandı. Kanal İstanbul projesinde çeşitli üniversiteler ve kurumlardan 204 akademisyen ve uzmanla çalışıldı.

MALİYETİ

Kanal İstanbul için gerekli tesis ve yapılara ek proje bileşeni olarak 1 yat limanı, konteyner limanları, rekreasyon alanı ve lojistik merkezi yapılması planlanıyor.

Kanal İstanbul’un işletme etabında işlevlerini sağlıklı olarak yerine getirebilmesi için de Karadeniz ve Marmara Denizi giriş bölgesinde dalgakıranlar, acil bağlama alanları ve demirleme alanları, römorkör bağlanma alanları, deniz fenerleri, bakım istasyonları ve işletme binaları, gemi trafik sistemi ve seyir yardımcıları oluşturulması hedefleniyor.

İnşaat maliyeti 75 milyar lira olarak öngörülen Kanal İstanbul’un, kamu-özel iş birliği kapsamında yapılması planlanıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan projeyi açıkladığı toplantıda, projenin büsbütün ulusal kaynaklardan karşılanacağını da belirtmişti.

6 KÖPRÜ YAPILACAK

İhale sürecinin akabinde kanal inşaatı öncesi hazırlık çalışmalarının 1,5 yıl, kanal inşaatının 5,5 yıl sürmesi, projenin tamamlanma mühletinin 7 yıl olması öngörülüyor.

İstanbul’u içinden 2 deniz geçen bir kente dönüştürecek Kanal İstanbul’un üzerine 6 köprü yapılacak.

Kanal İstanbul’un her iki tarafında 250 biner konutluk devasa kentler kurulması planlanıyor.

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site by Uzman Tescil