Ana Sayfa İlan ve duyurular 2 Temmuz 2021

Otomotiv sektöründe ÖTV’de düzenleme beklentisi

PANDEMİ sürecinin başlangıcından bu yana birçok farklı etken otomotiv bölümü üzerinde olumsuz tesirler bıraktı. Olağanlaşma sürecine geçilmesi, aşılanmanın artması, hem sıfır hem de ikinci el pazarında değerli bir düzelmeye sahne oldu lakin fiyatlar da artmaya devam ediyor. Bu durum da son devirde yeni modellerden çok araçların fiyatlarının konuşmaların ana hususu olmasını sağlıyor.

Haziran’ın son aylarındaki rahatlama ve temmuz ayının gelişi ile birlikte talep tekrar yükselirken, dövizin yükselişi ile birlikte yüzde 50’lik ÖTV diliminde çok az sayıda araba kaldı. Yerli üretim araçları teşvik etmek için düzenlenen matrah dilimlerinde yerli üretimlerin dahi bir kısmı yüksek dilimlerde kaldı. Bu mevzuya dur demek için ise kesim temsilcileri adımlarını hızlandırdı. Matrahta düzenleme talebi ile bakanlığın kapısını çaldı.

SONUÇ YAKIN

Hyundai’nin İzmit’teki fabrikasında ürettiği yeni modeli Bayon’un Çanakkale’de gerçekleştirilen test sürüşü tertibinde Hürriyet’ten Cem Özenen’in sorularını yanıtlayan Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel modelin alt donanım paketlerini şu an için yüzde 50’lik dilimde tutabildiklerini vurgulayarak, “Ancak hem maliyetler hem de döviz kurunun değişkenliği ile fiyatlar artmaya devam ediyor. Matrah düzenlemesi koşul. Biz de bu mevzuda görüşmelerimize devam ediyoruz. Bilhassa ODD ve OSD üzerinden mevzunun sıkı takipçisiyiz. Çok kısa bir mühlet içerisinde matrah dilimlerinde yeni bir düzenleme olmasını bekliyoruz” formunda konuştu.

Öte yandan bakanlığa yakın kaynaklardan, dal temsilcilerinin bu istikamette talebinin olduğu fakat ÖTV matrahının değişimine ait resmi bir gelişmeyi şimdi teyit edemeyecekleri bilgisi alındı.

‘BAYİLER KAR MARJINDAN KISIYOR’

MARKANIN İzmitli B-SUV modeli Bayon’un lansmana özel başlangıç fiyatının 201 bin 900 TL olduğunu vurgulayan Murat Berkel, “Markamızın toplam satışlarında Türkiye’de üretilen modellerimizin oranı yüzde 55’i geçti. Bayon da burada ürettiğimiz bir model olarak satışlarımıza kıymetli katkı verecek. Fakat kimi donanım paketlerinde yüzde 80’lik ÖTV diliminde kalıyor. Seçkine donanım paketinde otomatik şanzıman ile birlikte 280 bin düzeyinin üzerine çıkıyor. Bayilerimiz bu donanım paketinde de aracı yüzde 50’lik dilimde tutabilmek için kar marjlarından kısarak satış yapıyor” dedi.

MATRAH DEĞİŞİMİ NE MANAYA GELİYOR?

HALİHAZIRDA arabalarda uygulanan ÖTV dilimleri ve matrah geçtiğimiz yıl değişti. Buna nazaran 1.600 cc motor hacmini geçmeyen matrahı ise 85 bin TL ile 130 bin TL ortasında olanlar için ÖTV oranı yüzde 50. 130 bin TL üzerindekiler içinse yüzde 80 ÖTV uygulanıyor. Fakat döviz kurları nedeniyle matrahı 85 bin TL ile 130 bin TL ortasında olan araba sayısı bir epey azaldı. Orta sınıftaki birçok araba dahi yüzde 80 ÖTV dilimine girdi. Birebir modelde otomatik vites seçeneği için 80 bin TL fark oluştu. Bu sebeple dal temsilcileri yüzde 50 ÖTV’lik dilimdeki matrahın üst sonunun 130 bin TL’den üst çekilmesini istiyor. Bu dilimde üst limitin 140-145 bin TL’ye çıkartılmasını talep ediyorlar.

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site by Uzman Tescil