Ana Sayfa İlan ve duyurular 5 Temmuz 2021

Dünyanın en zorlu su yolu ‘Boğazlarımız’ onlara emanet

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, kıyılardaki seyir emniyetinin arttırılması, deniz kazalarının meydana gelme riskinin azaltılması, münasebetiyle can ve mal kayıplarının minimum seviyeye indirilmesi gayesiyle Türk Boğazları olarak tanımlanan dünyanın en şiddetli su yolunda, 7/24 hizmet veriyor.

AA takımı, 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı münasebetiyle Türk Boğazlarında ve Mavi Vatan’da değerli vazifeler üstlenen Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün çalışmalarını, İstinye’deki Gemi Trafik Hizmetleri binasında görüntüledi.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne bağlı Gemi Trafik Hizmetleri, İstanbul ve Çanakkale Boğazları ile Marmara Denizi’nden oluşan ve Türk Boğazları olarak tanımlanan 164 deniz mili uzunluğundaki ulusal ve memleketler arası deniz trafiğinin epeyce ağır olduğu bu su yolunda, 2003 yılından beri misyonda.

Gemi Trafik Hizmetleri, İstanbul ve Çanakkale Boğazlarında 2, İzmit Körfezi, İzmir Körfezi ve Mersin’de olmak üzere toplam 5 merkezde şurası 40 trafik gözetleme istasyonu aracılığıyla seyir, can, mal ve etraf emniyetini temin ediyor.

Yurt dışı kaynaklı olarak kurulan Gemi Trafik Hizmetleri Sisteminin, 2017 yılında HAVELSAN ile radar ve elektro optik sistemlerini sağlayan alt yüklenicisi ASELSAN’a ihale edilen “Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi Yükseltme Projesi” ile birlikte kuruluşun katkılarıyla yerli ve ulusal olarak yenilenerek 2021 yılı içerisinde faaliyete geçirilmesi planlanıyor.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü vazifelerini deniz operasyonları bakımından 31 arama kurtarma botu, 24 römorkör, 1 acil durum müdahale gemisi, 1 yakıt toplama gemisi, 1 hizmet botu, 6 duba/şat, 4 bariyer serme botu, 2 yüzer vinç, 3 etraf barcı, 1 fener bakım botu, 23 kılavuzluk hizmet botu ile yürütüyor.

Müdürlük hizmetlerini, seyir emniyeti bakımından 492 sabit deniz feneri ve 130 yüzer şamandıra olmak üzere toplam 622 seyir yardımcısı, deniz haberleşme hizmetleri kapsamında, 26 VHF, 4 MF, 4 Navteks, 1 HF istasyonu olmak üzere toplam 35 deniz haberleşme istasyonu, kılavuzluk hizmetleri kapsamında, 6 kılavuzluk istasyonu, insan kaynağı olarak 170 kılavuz kaptan, 223 gemi trafik hizmetleri operatörü ve başoperatörü, 923 gemi adamı, 71 tahlisiye işçisi, 866 ofis çalışanı ve öbür işçi olmak üzere toplam 2 bin 253 misyonlu ile sürdürüyor.

Kıyı Emniyeti, Ağustos 2019 tarihi prestijiyle Mersin-2 bölgesinde ve Türkiye Taşkömürü Kurumu Genel Müdürlüğü Zonguldak Limanı’nda kılavuzluk hizmetleri ve İGA Port Limanı’nda kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri vermeye başladı.

Kılavuz kaptan alma oranı geçen yıl yüzde 64,5’e yükseldi

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne devredilen Ulusal Deniz Emniyeti ve Acil Müdahale Merkezi (UDEM) ile ilgili çalışmalar da devam ediyor.

Türk Boğazları’nda seyir emniyetinin arttırılmasına yönelik temel etken olan kılavuzluk hizmetleri kapsamında, kılavuz kaptan alma oranı; İstanbul Boğazı’nda son 15 yıl ortalaması yüzde 58,9 iken 2020 yılında yüzde 64,5’e yükseldi. Çanakkale Boğazı’nda ise son 15 yıl ortalaması yüzde 46 iken 2020 yılında yüzde 50,4’e çıktı.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü 2020 yılında, 15 gemi kurtarma hizmeti, 5 bin 349 römorkör refakat hizmeti, 2 etraf kirliliğine müdahale hizmeti, 141 tahlisiye-can kurtarma hizmeti, 6 bin 468 römorkörcülük hizmeti, 9 çeki hizmeti verdi.

Kuruluşun toplam yatırım gerçekleştirme oranı 2019 yılında yüzde 92, 2020 yılında ise yüzde 99 düzeyinin üzerine çıktı.

Kıyı Emniyeti’nin acil müdahale kapasitesinin artırılmasını teminen 15 RHIB acil müdahale botu 2020 yılında teslim alındı. 2021 yılı içinde 6 kılavuzluk hizmet botu ve ikisi teslim alınan 4 acil müdahale römorkörü filoya katılarak, hizmet kalitesinin ve aktifliğinin artırılması hedefleniyor.

Türkiye’nin dört bir yanında denizcilere yol gösterip ışık tutan 41’i tarihi olmak üzere 492 deniz feneri belli bir program dahilinde onarım, bakım ve tamiratları yapılarak yenileniyor. Bu kapsamda ülkenin çeşitli bölgelerinde bulunan betonarme yapıya haiz 89 fenerde onarım çalışmalarının 2021 yılında bitirilmesi planlanıyor.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, 2019 yılında 1 milyar TL, 2020 yılında ise 1,245 milyar TL kar elde etti. Kurumlar vergisi, temettü, hasılat hisseleri ve fon ödemelerini içeren kamuya aktarılan toplam kaynak fiyatı 2019 yılı için 963 milyon TL ve 2020 yılı için 1,19 milyar TL oldu. Bu kapsamda Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü 2018 yılı Kurumlar Vergisi Vergi Rekortmenleri sıralamasında İstanbul genelinde birinci 3’te, Türkiye genelinde ise 30. sırada yer aldı.

Kıyı Emniyeti 8 alanda hizmet veriyor

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün çalışmalarına ait AA muhabirine bilgi veren Kıyı Emniyeti Genel Müdürü ve İdare Konseyi Lideri Durmuş Ünüvar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının ilgili kuruluşu olan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün 1997 yılında kurulduğunu, temel hedefinin vazife ve sorumluluk alanlarında gemilerin seyir emniyeti ile denizde can, mal, etraf güvenliğini arttırmak, deniz haberleşmesini sağlamak ve faaliyet hususları ile ilgili tüm aygıt ve tesisleri kurup işletmek olduğunu tabir etti.

Bu bağlamda genel müdürlüğün 3’ünde otorite olmak üzere 8 temel alanda yürüttüğü faaliyetlerini, 7 gün 24 saat temeliyle kesintisiz olarak sürdürdüğünü belirten Ünüvar, şu bilgileri aktardı:

“Otorite olduğumuz alanlar; Deniz Haberleşmesinde Hesaplaşma Otoritesi ve Navteks Yayın Koordinatörü olarak Türk Radyo kapsama alanındaki Türk ve yabancı bayraklı deniz taşıtlarına, VHF, HF, MF bantlarında, Radyo-Telefon, Radyo-Teleks ve Navtex olarak ulusal ve milletlerarası kurallar çerçevesinde 7/24 tehlike, emniyet, rutin ve seyir güvenliği haberleşme hizmetleri, fenerler otoritesi olarak Türkiye kıyılarında mevcut ya da yeni kurulacak fener, sis düdüğü, şamandıra, elektronik seyir yardımcılarının işletimi ile özel ve kamu kurumlarınca tesis edilecek seyir yardımcılarının heyetimi ve kontrolü hizmetleri, Gemi Trafik Hizmetleri otoritesi olarak Türk Boğazları ve Marmara Denizi, İzmit Körfezi, İzmir Körfezi ve Kuzey Ege, Mersin ve İskenderun Körfez bölgelerinde, deniz trafiğini düzenleyerek seyir emniyetini arttırmak gayesiyle ulusal ve memleketler arası standartlarda verdiğimiz gemi trafik hizmetleridir.”

Ünüvar, kuruluş olarak, Türk Boğazları ve Marmara Denizi bölgesinde inhisar olmak üzere tüm denizlerde gemi kurtarma hizmeti, denizden ve karadan müdahaleyle tahlisiye (can kurtarma) hizmeti, bakanlığın görevlendirmesi kapsamında deniz kirliliğine hazırlıklı olma, müdahale etme ve bu mevzuyla ilgili eğitimleri vermek üzere Ulusal Deniz Emniyeti ve Acil Müdahale Hizmeti Merkezi’nin (UDEM) işletilmesi,Türk Boğazları Deniz Trafik Tertibi Yönetmeliği yeterince ve bakanlıkça görevlendirilmiş oldukları alanlarda kılavuzluk hizmeti, Türk Boğazlarında refakat ile çeşitli limanlarda römorkörcülük hizmeti verdiklerini aktardı.

Durmuş Ünüvar, şöyle devam etti:

“Bu faaliyetlerimize ek olarak, deniz kazaları ve gemilerden kaynaklı etraf kirliliği ile denizde yahut deniz kıyısında meydana gelen yangınlara müdahale, palamar, çeki, balık adam ve batık çıkartma üzere hizmetleri de yürütmekteyiz. Kuruluşumuz bu yerli-milli yazılım ve teknolojilerle, çeşitli tür ve sınıflardaki 100’e yakın deniz aracının oluşturduğu güçlü ve çağdaş filosuyla 2 binin üzerinde tecrübeli işçi takımıyla hizmetlerini sürdürmektedir. Elhasıl işimiz; tüm denizlerimizde seyir emniyetini sağlamak. Bunun için de 7 gün 24 saat var gücümüzle denizcilerimizin yanındayız.”

GTHS yerli ve ulusal olarak yenileniyor

Gemi Trafik Hizmetleri’nin çalışmaları ile sistemin bu yıl hizmete alınacak olan yerli ve ulusal yazılımını anlatan Ünüvar, “Bakanlığımız tarafından birinci sefer 2003 yılında İstanbul ve Çanakkale Boğazlarını içine alan Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri kuruldu. Daha sonra, proje kapsamında; İzmit, İzmir ve Mersin Gemi Trafik Hizmetleri ile Ankara’da bu saydığımız bölgeleri tek bir çatı altında toplayan Gemi Trafik İdare Merkezi kuruldu. Bu 5 bölgede kurulan ve deniz trafiğini her kaidede 7/24 temeline nazaran izleyen Gemi Trafik Hizmetleri’nin maksadı; sorumluluk alanı içerisinde gemi trafiği ile ilgili olarak, ulusal ve milletlerarası mevzuat çerçevesinde; bilgi hizmeti, trafik tertibi hizmeti ve seyir yardımı hizmetini sağlayarak seyir, can, mal ve etraf emniyetini artırmaktır. Bu hizmetlere ek olarak Ankara’daki Ana Arama Kurtarma Uyum Merkezi vasıtasıyla da arama ve kurtarma operasyonlarında katkı sağlamaktadır.” dedi.

Ünüvar, 2003 yılında yurtdışı kaynaklı olarak kurulan ve 2017 yılında HAVELSAN ve radar-elektro optik sistemlerini sağlayan alt yüklenicisi ASELSAN’a ihale edilen Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri Sistem Yükseltilmesi ve Eği Projesi ile birlikte Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri Sisteminin yerli ve ulusal olarak yenilenerek 2021 yılı içerisinde faaliyete geçirilmesinin planlandığını hatırlattı.

Durmuş Ünüvar, “Ülkem ve kuruluşum ismine büyük bir gururla tabir etmeliyim ki artık son kademeye geldiğimiz bu projemiz sayesinde yerli ve ulusal yazılımla bu hizmetimizi de kesintisiz olarak sürdürmeye devam edeceğiz. Bu vesileyle denizlerde bağımsızlığımızın sembolü olan Kabotaj Kanunu’nun kabul edilişinin 95. yılında tüm denizcilerimizin Denizcilik ve Kabotaj Bayramı’nı kutluyorum.” tabirlerini kullandı.

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site by Uzman Tescil