Ana Sayfa İlan ve duyurular 12 Temmuz 2021

Otelciler ile Google Türkiye arasında iş birliği protokolü

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Dünya 1,5 yıldır yürüdüğü son derece dertli bir yoldan ağır ancak emin adımlarla düzlüğe çıkmak üzere. Olağanlaşma kavramını artık daha sık ve rahat kullanmaya daima birlikte başladık. Lakin dünyanın değiştiğini eskisinden farklı olduğunu göz arkası etmemeliyiz. Bilhassa turizmde yeni anlayışların ve yaklaşımların yükselişte olduğunu görüyoruz.” dedi.

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile Google Türkiye iş birliği protokolü imza merasimi Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirildi.

Programda konuşan Ersoy, değişen dünyada yeni periyoda hakikat atılan bu güçlü adım ve iş birliği hasebiyle her iki kuruluşu da tebrik etti.

İmzalanan protokolün turizme, kesimin işleyişine ve çalışanlarına yarar sunmasını temenni ettiğini lisana getiren Ersoy, “Dünya 1,5 yıldır yürüdüğü son derece problemli bir yoldan ağır lakin emin adımlarla düzlüğe çıkmak üzere. Olağanlaşma kavramını artık daha sık ve rahat kullanmaya daima bir arada başladık. Lakin dünyanın değiştiğini, eskisinden farklı olduğunu göz gerisi etmemeliyiz. Bilhassa turizmde yeni anlayışların ve yaklaşımların yükselişte olduğunu görüyoruz.” diye konuştu.

Pandemi sonrasında sürecin süratli bir halde gelişmeye başladığın tabir eden Ersoy, “Bunların bir kısmı, yaşanan sürecin ruhsal sonuçları olarak insanların tercihinde olan değişiklikler. Tahminen içlerinden kimileri bu travmaların atlatılmasıyla yine 2020 öncesine dönebilir. Lakin bir kısmının kalıcı olduğunu, bunun bir tercih değil mecburilik olduğunu zati biliyoruz. Bunlar nedir derseniz birinci olarak turizmin sıhhat altyapısı ile birlikte sunabildiği garanti artık beşerler için kıymetli bir tercih sebebi. Artık hijyen ve sıhhat standartları hayatımızda kalıcı olacak.” değerlendirmesini yaptı.

Bakan Ersoy, İnançlı Turizm Sertifikasyon Programı’nın özgün ve başarılı bir uygulama olarak dünyada kendisini kanıtladığını altını çizerek, “Elbette teknolojiden kapasiteye, hizmet kalitesinden sıhhat işçimizin yüksek karakter ve kabiliyetine kadar ülkemizin sıhhat altyapısının gücü de bütün dünyada hayranlık ve takdir kazanmıştır. Özetle, Sertifikasyon Programımız, beraberinde sunduğumuz ‘Turist Muhafaza Dayanak Sigortası’ uygulaması ve sıhhat sistemimiz bir bütün oluşturarak, ülkemizi tercih eden konuklarımızın konfor ve özgürlüklerinden ödün vermeden inançlı ve huzurlu bir tatil geçirmelerini teminat altına almaktadır.” formunda konuştu.

Ersoy, programın 30 oda ve üzeri kapasiteye sahip oteller için zarurî, altındakiler için de gönüllülük temeliyle sürdürüldüğünü, 171 kriter barındırdığını ve dünyanın en önde gelen akreditasyon kuruluşlarının kontrolünde bugüne kadar yaklaşık 11 bin tesis ve aracın belgelendirildiğini anlattı.

Sertifika alan tesis ve araçların da her ay en az 4 sefer denetlendiğini kaydeden Ersoy, “Sertifikasyon Programımız bundan sonra pandemiden bağımsız olarak da geliştirilmeye ve güncellenmeye açık bir anlayışla, Türk turizminin sunduğu daima bir ayrıcalık olacaktır.” dedi.

Ersoy, değişimin kalıcı olduğu ikinci alanın ise turizmin dijital altyapısı olduğunu, dijital platformların uçak bileti almak veya otel rezervasyonu yapmanın çok ötesine geçtiğini belirterek, “Ülke veyahut kurum olarak bunu gerçekleştiremeyenler rakiplerinin gerisinde kalmaya artık mahkum.” sözünü kullandı.

– “GoTürkiye portalımız büyük bir muvaffakiyet öyküsü oldu”

Tatil planlamalarında kapsamlı tahlil sunan dijital platformların insanların tercihlerini etkilediğini vurgulayan Ersoy, şunları kaydetti:

“Memnuniyetle tabir etmek istiyorum ki GoTürkiye portalımız, alanında büyük bir muvaffakiyet kıssası oldu. 81 vilayetimizi içine alan ve ülkemizdeki bütün turizm tecrübelerini kapsayacak dijital bir platform olarak hayata geçirdik. Sunduğu içerik kalitesi, kapsam çeşitliliği ve bununla birlikte gelen yüksek ziyaretçi sayısı ile memnuniyet oranı, dünya genelinde onu önemli bir dijital inovasyon örneği haline getirmekte.

Türkçe ve İngilizce başta olmak üzere 10 farklı lisanda içerik sunan GoTürkiye’de yalnızca 2021’de yayına alınan yeni başlık sayısı bine yaklaşmıştır. Elbette daima daha güzeli için geliştirmeye ve güncellemeye daima bir arada devam ediyoruz. GoTürkiye, aylık ortalama 6 milyon ziyaretçisi olan, 2021’deki ziyaretçi sayısı 30 milyon düzeyine yaklaşan ve yıl sonu tekil ziyaretçi maksadı 70 milyon olan bir dijital güce dönüştü.”

Yanlışsız kitleye yayın yapmanın ve tesirli yerlerde tanıtım yapmanın kıymetine dikkati çeken Ersoy, bu sayıları tesirli olacak halde arttırmanın 100 milyonu ulaşmayı hedeflediklerini; Rusya, Almanya, İngiltere, Fransa, Bulgaristan, Polonya ve Romanya başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından Türkiye’yi tercih etmek isteyen herkese fikir verdiğini söyledi.

Bakan Ersoy, “Ayrıca memnuniyetle belirtmek isterim ki 2002 yılından bu yana nizamlı olarak gerçekleştirilen Altın Örümcek Mükafatları Organizasyonu’nda GoTürkiye platformumuz Turizm ve Seyahat ve Halkın Favorisi kategorisinde olmak üzere iki ödül kazandı.” bilgisini verdi.

– “İnsanlara teknolojik konfor sunmayı önemsemeliyiz”

Bakan Ersoy, teknolojide hizmet alanlarının çok süratli geliştiğini ve çeşitlendiğini belirterek, “Ağırlamadan evvel sunduklarımız kadar, ülkemizde ve tesislerimizde ağırladığımız insanlara da teknolojik konfor sunmayı önemsemeliyiz. Bilhassa Kovid-19 sonrası hijyen uygulamalarından ödeme alışkanlıklarına kadar temassız teknolojiler bedel kazandı. Ayrıyeten belirtmemiz gerekir ki yeterli bir internet altyapısı ve güvenlik yatırımı günümüzde elimizi güçlendirecek en değerli faktörlerdendir” dedi.

Artık dijital göçebelik diye bir kavram olduğunu ve giderek yayıldığını aktaran Ersoy, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Biz Bakanlık olarak bu bahisteki yasal tabanla ilgili çalışmalarımızı süratle sürdürüyoruz lakin seyahat-değer zincirindeki paydaşlarımızın tamamının bu bahiste düşünmesi gerekiyor. Burada uygun bir pasta hissesi var ve biz de bu pastadan düzgün bir hissesi almamız, ortak hareket etmemiz gerekiyor. Son olarak sanal dünyanın tanıtımda ve kitlelere ulaşmada taşıdığı muazzam potansiyeli akılcı ve stratejik biçimde kullanmanın uğraşı içerisinde olmalıyız. Bu alanda Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansımız yani TGA çok genç bir kurum olmasına karşın çok başarılı bir süreç yürütmektedir. Üstelik dijital platformların yanında görsel, işitsel ve basılı medya mecralarında da yürüttüğü çalışmalarla bugün Türkiye dünyanın en kapsamlı tanıtım programını yürüten ülkedir.”

Ersoy, TÜROFED ve Google Türkiye ortasında eğitim, teknoloji ve bilgi paylaşımını kapsayan böylesi bir protokolün hayata geçirilmesini çok kıymetli bulduğunu kelamlarına ekledi.

– “Türkiye iktisadına katkı ve dayanak vermek için elimizden gelen çalışmayı yapacağız”

TÜROFED Lideri Sururi Çorabatır, bölümün tekrar görkemli günlerine dönmesi gerektiğini belirterek, “Türkiye iktisadına katkı ve dayanak vermek için elimizden gelen çalışmayı yapacağız ve bunu yapmakta kararlıyız.” dedi.

Bakan Ersoy’a salgın sürecindeki rehberliği ve dayanağı için teşekkür eden Çorabatır, “Kurumlar ortasında uyum başta olmak üzere salgın müddetince dijitalleşme tüm bölümlerde öne çıkan bir mevzu haline geldi. Dijital platformlar online içerik idaresi data tahlili turizm kesiminin tekrar eski canlılığına kavuşmasında TÜROFED olarak olmazsa olmazlarımızdandır.” formunda konuştu.

Google Türkiye Ülke Müdürü Mehmet Keteloğlu ise Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) kuruluşuyla, Türkiye’nin küresel trendlerle uyumlu bir biçimde yeni bir yapıya kavuştuğunu söyledi.

Kurulduğu günden bu yana TGA ile birlikte çalıştıkları bilgisini paylaşan Keteloğlu, bu iş birliğini derinleştirerek teknolojik tahlilleriyle dayanak olmaya çaba ettiklerini kaydetti.

Konuşmaların akabinde, Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, TÜROFED Lideri Sururi Çorabatır ve Google Türkiye Ülke Müdürü Mehmet Keteloğlu protokolü imzalandı.

Protokol kapsamında Google Türkiye ve TÜROFED’in, pandemi şartlarının mecburî hale getirdiği dijital dönüşüm sürecinde turizm işletmelerini desteklemek maksadıyla güçlerini birleştirmesi öngörülüyor.

Kelam konusu iş birliği turizm ve seyahat kesimindeki işletmelerin ve insan kaynağının, inovatif araç ve eserler sağlanmasından dijital hünerler kazandırılmasına yönelik eğitimlere kadar uzanan geniş bir yelpazede desteklenmesine yönelik adımlar içeriyor.

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Telif hakkı için haber@haberozel.com.tr adresine mail atın 24 ile 48 saat içerisinde haber sistemden kaldırılacaktır. www.haberozel.com.tr
Hazır Site by Uzman Tescil